Program lojalnościowy

Zapraszamy Państwa do udziału w Programie Lojalnościowym JAPAN-CENTER. Głównym założeniem Programu jest dostarczanie naszym Klientom wymiernych korzyści, związanych z korzystaniem z usług naszej firmy. Program został oparty o system rabatowy, dzięki któremu uzyskają Państwo atrakcyjne zniżki na zakup towarów i usług.

Korzyści dla Państwa:

  • rabaty na usługi serwisowe*, części, akcesoria i wynajem samochodów

Read More

E10: Przewodnik Po Ekologicznym Paliwie

Czym jest paliwo E10?

E10 jest to rodzaj paliwa, które w swoim składzie ma 10% etanolu (C2H5OH) i 90% benzyny. Etanol jest biopaliwem pochodzenia roślinnego, zazwyczaj produkowanym z kukurydzy, zbóż, cukru trzcinowego lub innych roślin zawierających cukier. Wprowadzenie paliwa E10 ma na celu zwiększenie udziału biokomponentów w paliwach, co przyczynia się do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych i zmniejszenia zależności od tradycyjnych paliw.

Korzyści dla środowiska;

  1. Redukcja emisji szkodliwego dwutlenku węgla: Etanol jest uważany za bardziej ekologiczny niż tradycyjna benzyna, ponieważ jego spalanie powoduje mniejszą emisje dwutlenku węgla (CO2) do atmosfery. Paliwo E10 pozwala zredukować ślad węglowy pojazdów spalinowych i pomaga w walce ze zmianami klimatycznymi.
  2. Zrównoważony rozwój: Produkowanie etanolu z roślin może przyczynić się do zrównoważonego rolnictwa, tworząc dodatkowe źródło dochodu dla rolników.
  3. Mniejsza zależność od paliw kopalnych: Wprowadzenie E10 stanowi krok w kierunku ograniczenia zależności od paliw kopalnych, co ma strategiczne znaczenie dla wielu krajów.

Wprowadzenie E10: Co Warto Wiedzieć Dla Użytkowników Samochodów

Nowe paliwo E10, zawierające w swoim składzie 10% etanolu, z pewnością przynosi korzyści środowiskowe, ale dla użytkowników samochodów istnieją pewne kwestie, na które warto zwrócić uwagę. W związku z tym, przed przejściem na paliw E10, warto zrozumieć, w jakich pojazdach można bezpiecznie używać tego paliwa, a w jakich może to powodować problemy.

Które pojazdy są kompatybilne z E10?

Większość nowoczesnych samochodów z silnikami benzynowymi jest przystosowana do korzystania z paliwa E10. Oto ogólne wytyczne dotyczące pojazdów, które mogą używać paliwa E10:

  1. Samochody osobowe benzynowe: W większości przypadków nowoczesne samochody osobowe z silnikami benzynowymi, które zostały wyprodukowane po roku 2000, są kompatybilne z paliwem E10.
  2. Hybrydy benzynowe: Samochody hybrydowe z silnikami benzynowymi również są zazwyczaj kompatybilne z paliwem E10. Technologia hybrydowa często obejmuje systemy, które mogą dostosować się do różnych rodzajów paliw.
  3. Niektóre pojazdy hybrydowe typu plug-in: W przypadku niektórych pojazdów hybrydowych typu plug-in, które posiadają silniki benzynowe, zalecane jest stosowanie paliwa E10.
  4. Nowoczesne pojazdy sportowe: Wiele nowoczesnych samochodów sportowych i luksusowych z silnikami benzynowymi jest zaprojektowanych z myślą o stosowaniu paliw zawierających etanol.

Czy paliwo E10 można stosować w starszych autach?

  • Starsze pojazdy, zwłaszcza te wyprodukowane przed rokiem 2000, mogą być mniej elastyczne, jeśli chodzi o używanie paliw zawierających etanol. W niektórych przypadkach mogą wystąpić problemy z wydajnością silnika, w takich sytuacjach warto skonsultować się z mechanikiem.
  • Rząd uruchomił specjalną stronę (https://e10.klimat.gov.pl/), jednak na chwilę obecną nie pokrywa ona wszystkich modeli aut, zalecamy więc sprawdzić instrukcję obsługi swojego pojazdu lub skonsultować się z producentem w celu uzyskania precyzyjnych informacji dotyczących kompatybilności z paliwem E10

Mazda CX5 – hałas w dyferencjale (tylnym moście)

Hałas w dyferencjale lub skrzyni biegów to zazwyczaj zatarte łożyska. Ostatnio w naszym serwisie pojawiło się kilka samochodów z taką usterką i niestety braki w obsłudze okresowej, czyli wymianie oleju powodują trwałe uszkodzenia. Naprawy związane z przekładniami są dość drogie, więc… Pamiętaj! Wymiany oleju to nie tylko olej silnikowy.

Toyota MR2

Toyota MR2 drugiej generacji to wspaniały youngtimer o typowej lini dwudrzwiowego coupe, produkowany w latach 1989-1999. Egzemplarz naszego klienta przyjechał na wymianę sprzęgła… a silnik i skrzynia z tyłu 🙂 To w sumie żadne utrudnienie, ale duża rzadkość.

Montaż haka holowniczego Lexus NX

montaż haka holowniczego Lexus

Montaż haka holowniczego w Lexus NX może się wydawać sprawą prostą, jednak mając na uwadze, że jego dostępność nie jest oczywista to… podjęliśmy się takiej operacji 🙂 Zakupiliśmy hak nowy, oryginalny, a cały montaż zajął kilka godzin. Do prawidłowego podłączenia potrzebowaliśmy oryginalną dokumentację ze schematami elektrycznymi i odrobinę spokoju.

Wymiana silnika

wymiana silnika

Czasami opłacalność naprawy silnika nie jest uzasadniona ekonomicznie, a dylematy pojawiają się, gdy wartość pojazdu nie jest wysoka. Wtedy warto rozważyć zakup silnika używanego i jego montaż w miejscu starego. W większości japońskich samochodów winna jest instalacja LPG, a mówiąc konkretnie wysoka temperatura spalania gazu, który niszczy gniazda zaworowe i zawory. Opłacalność montażu instalacji spada, bo koszty związane z powyższą naprawą bywają wysokie.